اخبار
مطالب اخیر
مطالب محبوب
عضویت در خبرنامه

با وارد کردن ایمیل در کادر زیر و ثبت آن مشترک خبرنامه وب سایت افغان لرن خواهید شد و از آخرین مطالب سایت بهره مند می شوید

توجه داشته باشيد بعد از وارد کردن ايميل خود و ثبت آن، ميبايست ايميل خود را تاييد نمایید

آموزش ایجاد یک کاراکتر کارتونی

ما میخایم تو این آموزش یک کاراکتر از کارتون Ice Age (یکی از برادران possum) رو طراحی کنیم.
برای اینکار ابتدا شروع می کنیم به کشیدن پوست بدن و خز کاراکتر و صورت اون و در قسمت دوم یک پس زمینه و سایه و به ساختن محیطی که در اون قرار داره می پردازیم.
این رو هم اضافه میکنم که ساختن این کاراکتر با وجود یک تبلت خیلی آسون تره، با این وجود آموزش با یک موس هم قابل انجام هست.
قبل از اینکه کار رو شروع کنم تصمیم دارم که چند اسکچ طنز از موضوع رو بکشم. من چندتا عکس از پوسترهای مختلف و چهره possum (صاریغ) پیدا کردم و قصد دارم با ۷ تا اسکچ از نماهای مختلف شروع کنم.

اگر شما نمیتونید اون رو رسم کنید میتونید عکس رو در زیر لایه هاتون قرار بدین و از روش رسم کنید.

گام ۱

یک لایه شفاف Transparent با ابعاد ۶۵۰×۸۵۰ پیکسل باز کنید و رزولیوشن رو حدود ۲۰۰پیکسل در اینچ قرار بدین. با انتخاب ابزار Pen Tool (P) قسمت صورت (نه تمام سر) کاراکتر رو انتخاب کنید. توجه کنید که قبل از انتخاب، ابزار پن در نوار منو روی حالت Path قرار داشته باشه.

گام ۲

شکل را با رنگ شماره #a49e6e رنگ کنید و اگر دوست دارید اسم لایه رو face بذارین.
از ابزار Marquee Tool (M) برای انتخاب تمام صورت استفاده کنید و کلید Delete رو از روی کیبورد برای از بین بردن Outline بزنید.

گام ۳

در لایه جدید از ابزار Pen Tool برای ترسیم بدن کاراکتر استفاده کنید. توجه داشته باشید که ما نمیخواهیم تمام بدن رو رسم کنیم.

گام ۴

با کلیک بر روی چشم کنار لایه face، این لایه را موقتاً مخفی کنید و برای رنگ اولیه بدن از رنگ شماره #۷b5832 استفاده کنید.

گام ۵

به منوی Filter > Noise > Add Noise رفته و مقدار Amount را روی ۳۰% قرار دهید. سپس گزینه Uniform را انتخاب کرده و تیک Monochromatic را بزنید.

گام ۶

سپس Smudge Tool (R) را انتخاب کنید و سایز براش را بسته به اینکه چه اندازه ای دارید کار میکنید و چه مقدار زوم کرده اید، بین ۲۷ تا ۳۹ پیکسل انتخاب کنید. مقدار Strength را نیز روی ۴۵% تنظیم کنید.

Smudge brush باید از نوع Spatter brush باشد. در پنل براش تیک Smoothing را بردارید.

گام ۷

خیلی خوب
حالا باید از قسمت بالا شروع کنید. Smudge را با ضربه و حرکات ملایم اعمال کنید.

 

سعی نکنید که همش در یک جهت حرکت کنید. بعد از اینکه تمام شد از منوی فیلتر برید به Sharpen > Sharpen تا اون رو یکمی از حالت بلور در بیارید و شارپ تر کنید. نتیجه رو در زیر می بینید.

گام ۸

گزینه Burn Tool (O) رو انتخاب کرده و براش اون رو از نوع Splatter brush قرار بدید.
مقدار Range را روی Midtones و مقدار Exposure را برابر ۱۰% قرار دهید.

با استفاده از Burn Tool کناره های سر را تیره تر کرده و سطوح بدن را مشخص کنید.

گام ۹

Dodge Tool (O) را انتخاب کرده و پارامترهای آن را مانند شکل قرار دهید.

قسمتهایی از بدن مخصوصا جاهایی را که بین سوختگیهای ایجاد شده در مرحله قبل قرار دارند را هایلایت کنید. به این صورت بدن اون رو بشکل نوار دسته بندی کنید.
با این کار پوشش خز و پشمهای اون بصورت پرپشت و براق بنظر میرسد.

پیشنهاد بعدی:  آموزش ساخت دست بصورت آب (فوتوشاپ)

گام ۱۰
براش نرم را انتخاب کرده و مقدار آن را روی ۵ پیکسل قرار دهید.
رنگ #۳۶۲۸۲e و میزان شفافیت ۴۰% را برای آن انتخاب کنید.

در تنظیمات پنل براش روی Shape Dynamics دوبار کلیک کرده و مانند زیر قرار دهید.

گام ۱۱

براش را آرام روی خزها هماهنگ با جهتی که از قبل مشخص شده بکشید.
همچنین برای سایه روشن تر، رنگ براش را به #۷۲۵۸۲e تغییر دهید. این تغییرات ممکن است خیلی ریز و لطیف باشد، اما باعث می شود چیزهای ریز دا در نظر گیرد و با مجموعه هماهنگ کند.

گام ۱۲

در لایه جدید، با ابزار Pen Tool (P) ، بازوهای کاراکتر را رسم کرده و با رنگ #۵۶۳f27 پر کنید.
این رنگ ممکن است تاریک تر از رنگ خزهای آن باشد، اما به مراتب در ادامه آموزش آن را تیره تر خواهیم کرد.

گام ۱۳

به مسیر Filter > Noise > Add Noise بروید و مقدار Amount را برابر ۲۵% قرار داده و Monochromatic را تیک بزنید. با ابزار Burn Tool لبه های بازوی آن را به اندازه مناسب تیره کنید.

گام ۱۴

از Smudge Tool با مقدار Strength برابر ۱۵% برای بازوهای آن استفاده کنید. ما نمیخواهیم بازوها شبیه بدن آن پر مو شود. زمانی که به نیمه راه رسیدید، Mode براش را از Normal به Darken تغییر داده و کار را ادامه دهید. نتیجه در زیر نشان داده شده است.

گام ۱۵

در اینجا ما میخواهیم سایه های متنوعی را در لایه جدید بر روی صورت کاراکتر ایجاد کنیم. بنابراین لایه ای بنام facepaint را بر روی لایه face ایجاد کنید.

A. با براشی با رنگ #۵c4f3f و میزان شفافیت ۱۲% سایه های زیر را ایجاد کنید.

B. با براشی با رنگ#۶۳۴۴۱d و میزان شفافیت ۱۰% سایه های زیر را ایجاد کنید.

C. براشی با رنگ #e0c98b انتخاب کرده و نواحی پیشانی، ابروها، بینی و دهان او را نقاشی کنید.

D. با براشی با رنگ #fdf3d9 قسمت بالای ابرو، گونه و لب را نقاشی کنید.

E. با براشی به رنگ #f5eeda قسمت هایلایتهای صورت را مانند زیر تکمیل کنید.

گام ۱۶

برای پاک کردن و تمیزکاری براشهایی که با قسمت صورت روی هم افتاده اند، بین دو لایه face و facepaint قرار بگیرید، سپس دکمه Alt را نگه داشته و زمانی که شکل موس تغییر کرد کلیک کنید تا Clipping Mask اجرا شود. ابزار Burn Tool (B) را با سایز ۱۷ پیکسل و میزان Strength برابر ۳۳% انتخاب کرده و کمی رنگها را باهم ترکیب کنید.

گام ۱۷

با ابزار Pen Tool چشمها را رسم و رنگ کنید. فراموش نکنید که خطوط بیرونی چن را پاک کنید.

گام ۱۸

روی لایه چشمها دوبار کلیک کرده و قسمت Gradient Overly را فعال کنید. رنگها را به صورت زیر تغییر دهید.
۱٫ #۹۴۹fb1 2. #a29f97 3. #ffffff.

گام ۱۹

تنظیمات استایل Gradient Overly

گام ۲۰

یک لایه جدید با نام pupils در بالای همه لایه ها ایجاد کنید. مانند شکل با ابزار Ellipse Tool (U) قسمت انحرافی مردمک چشم را ایجاد کرده و با رنگ سیاه پر کنید. با یک براش نرم یک بازتاب نور با رنگ سفید در قسمت مردمک چشم ایجاد کنید.

گام ۲۱

پایین pen tool ، گزینه Freeform pen tool را برای رسم سریعتر قسمت بینی انتخاب کنید.
اما pen tool هم میتونه برای رسم کارهایی مشابه این مورد بکار بره و از Freeform pen tool برای اضافه کردن و کم کردن نقاط تکیه گاه شکل استفاده کنید. این نقاط میتونن برای کنترل بیشتر و انحنا دادن به شکل استفاده بشن.

پیشنهاد بعدی:  پوستر های زیبا به همراه تقویم مهر 91

http://img.majidonline.com/pic/271943/32.jpg

گام ۲۲

به لایه بینی استایل Gradient overlay را اضافه کنید. رنگهای گرادینت به این شکل هستند:

۱٫ #۳۴۱۳۰۲
۲٫#۴۸۰c12
۳٫ #b77363
۴٫ #e7909e
۵٫#ffffff.

گام ۲۳

قسمتهای سطحی سوراخ بینی را با یک براش نرم با opacity برابر ۲۵% نقاشی کنید. سپس از ابزار Blur tool با Strength برابر ۴۵% برای برجسته کردن بینی استفاده کنید و در پایان مقداری Noise با Amount به میزان ۵% اضافه کنید.

گام ۲۴

از قسمته براشها Spatter را انتخاب کرده و Opacity آن را به ۲۵% کاهش دهید. در پلت براشها پارامترهای زیر را وارد کنید:

گام ۲۵

برای افزودن خطوط بالای بینی از براش با شماره #۶e635e استفاده کنید. براش باید به گونه ای باشد که کم کم محو شود. نتیجه به صورت زیر می باشد.

گام ۲۶

در نهایت با یم براش با اندازه مناسب (بسته به ناحیه ای از صورت که دارید کار میکنید) صورت را نقاشی کنید. اولین رنگ براش باید #fcfaf9 باشد که نیمه بالایی سر را رنگ میکند.
رنگ دوم براش #۲۴۱۴۰b (رنگ تیره) میباشد که با آن باید دور چشمان، زیر بینی، لبه های چانه و خط دور لب را سایه بزنید. وقتی این کار تمام شد چهره ممکنه کمی آشفته به نظر برسه، بنابراین کمی از این نقاشی را با ابزار Blur Tool مخلوط کنید.

گام ۲۷

برای لایه “ear” ابزار Pen Tool یا Freeform Tool را برای رسم گوش انتخاب کنید.

گام ۲۸

برای گوش هم باید یک گرادینت بسازید. رنگهای گرادینت بصورت زیر می باشند:
۱٫#۴۱۲۹۱c
۲٫#۵۴۳۰۱c
۳٫ #۴۵۸۵۸ ۴٫#ffffff.

گام ۲۹

زاویه گرادینت را روی ۹۳ درجه قرار دهید.

نتیجه حاصل به صورت زیر است:

گام ۳۰

بر روی سطح گوش، یک براش نرم برای خطوط پیرامونی گوش انتخاب کنید و با قدرت (Strength) پایین تر با رنگهای زیرین مخلوط کنید.

گام ۳۱

با استفاده از براش با رنگ #eadccd و شفافیت ۲۵% در پلت براشها، خزهای روی بدن کاراکتر را رنگ کنید. با یک رنگ مایل به خاکستری با شماره #a09485 نیز قسمتهایی از خز را بطور خیلی ضعیف سایه بزنید.

گام ۳۲

با استفاده از Smudge Tool با سایز ۷ پیکسل و Strength برابر با ۷۰% قسمتهای سفید خز را ایجاد کنید.

گام ۳۳

برای موهای سر، رشتهای از خز با براش به رنگ #۲۹۱f14 ایجاد کنید.

گام ۳۴

حالا برای قسمتهایی از بدن قصد داریم تا این قسمتها رو سایه بزنیم، چنانکه میخواهیم یک موجودی در محیطی عاری از نور بسازیم. یک براش نرم با رنگ #۲۷۱d12 و شفافیت ۷۵% انتخاب کنید. به بافت های سفید اجازه دهید تا خودشان را از میان نواحی سایه زده شده نشان دهند.

گام ۳۵

با یک براش مشابه ولی با Opacity کمتر صورت را سایه بزنید. همچنین خط دور دهان کمی برجسته تر کنید. این کار را با براش با رنگ #۲۷۱d12 انجام دهید.

براش دیگری با رنگ #۳۳۱f15 انتخاب کنید و لبه های چانه را نقاشی کنید. سپس آن را با Blur Tool با Strength به میزان ۱۵% ترکیب کنید. روی لایه “highlight” خز کلیک کنید و آنرا با لایه های دیگر خز با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+E ادغام کنید.
(توضیحات مترجم: میتونید لایه هایی که میخواید ادغام بشن رو انتخاب کنید و Ctrl+E رو بزنید. برای انتخای باید کلید Ctrl رو پایین نگه دارید و بر روی اسم لایه ها کلیک کنید. اگر روی عکس لایه کلیک کنید نمیتونید لایه رو انتخاب کنید.)

پیشنهاد بعدی:  500 ترفند فتوشاپ به زبانی ساده

گام ۳۶

ما به یک تکسچر خشن برای پس زمینه گراج (سبک خشن بکگراند) نیاز داریم. این تکسچر ‘deadcalm’ نام داره و میتونید از سایت زیر دانلود کنید.
graphicmania.net.

گام ۳۷

تکسچر را به داخل سند بکشید و اندازه آن را مطابق با سند تغییر دهید. او مانند کسی میمونه که گوشه ای ایستاده و داره به حال خودش افسوس میخوره.

گام ۳۸

برای تابش نور پس زمینه از جهت مورد نظر به مسیر زیر بروید.
Filter > Render > Lighting
سپس نور مورد نظر را از نوع Spotlight انتخاب کنید.

حالا حس و هوای بیشتری در عکس وجود داره.

گام ۳۹

با ابزار Freeform Pen Tool یک دم بکشید و تا رسیدن به نتیجه نهایی و شکل مورد نظر کار رو ادامه بدید. من بعد از چندین Undo زدن و ادامه دادن بالاخره به نتیجه مورد نظر رسیدم.

گام ۴۰

برای اضافه کردن سایه به دم، گزینه Inner Shadow را فعال کرده و تنظیمات زیر را انجام دهید.

گام ۴۱

همچنین سطح اولیه دم را تاریک تر کنید.

گام ۴۲

لایه خز را با لایه دم ادغام کنید و توجه داشته باشید که پوشش خز بدن بصورت اتوماتیک خاصیت Inner Shadow در لایه دم را به خود میگیرد. همچنین این لایه را کپی (Duplicate) کنید و استایل Color Overlay را به آن اضافه کنید. سپس شفافیت آن را به ۶۵% کاهش دهید. نام لایه جدید را “shadow layer” گذاشته و آن را با استفاده از ابزار Move Tool که با کلید M فعال می شود به پشت سر کاراکتر کارتونی ببرید.

گام ۴۳

ابزار Marquee Tool را انتخاب کنید و شکلی را به عنوان اشعه نور مانند زیر رسم کنید.

گام ۴۴

برای گرادینت لایه نور “ray” رنگهای زیر و برای شفافیت مقادیر پایین تر را اعمال کنید:
۱٫#bab1ab 2.#dad9d7 3.#ecebe3 4.#cfeae4 5.#ecebe3 6.#aaa19c 7.#ffffff.
۱٫۵۵% ۲٫۵۵% ۳٫۶۰%.

گام ۴۵

ابزار Gradient Tool را انتخاب کنید (G) و نور رسم شده را در جهت نشان داده شده بکشید.

گام ۴۶

اشعه های نور کمی برجسته به نظر می رسند. برای محو کردن لبه های آن به مسیر زیر بروید و مقدار شعاع (Radius) را به ۷٫۱ پیکسل افزایش دهید.

در اینجا ما مقداری تابش ملایم براس اشعه های نور داریم.

گام ۴۷

برای افزودن هاله نور به صورت، یک براش سفید نرم اتخاب کنید. قسمت سمت راست صورت را از نوک بینی تا بالای ابرو هایلایت بزنید.

در زیر به شما نگاهی رو به آسمان می رسید.

گام ۴۸

برای تنظیمات Level کلید ترکیبی Ctrl+L را فشار دهید و مقادیر زیر را وارد کنید.

تنظیمات Level برای این عکس برای این است که سایه ای به انتهای عکس اضافه شود.

گام ۴۹

من همچنین از یک براش نرم برای افزودن هاله های نور به دور سر استفاده کردم. اینجا شما صاحب اختیارید، کار تمام شد! مانند هر قسمت از هنر که متعلق به یک هنرمند است، اثر هنری او ممکن است هیچ وقت کامل به نظر نرسد. شما میتوانید هاله ای از نور برای مقدس نشان دادن صاویر، شمع یا حتی ابری از دود به او اضافه کنید.